Powered By Blogger

Saturday, October 15, 2011

Bulan Yang Sama







Hari ini , jika kita lihat ALLAH pilih kita untuk merasai nikmat itu , nikmat ini .


Tapi , tak semua ALLAH pilih dari kalangan kita untuk merasai nikmat ketenangan , kebahagiaan dan kecintaan yang sebenar-benar ketenangan , sebenar-benar kebahagiaan dan sebenar-benar kecintaan . Hanya yang terpilih sahaja , merasai nikmat tersebut .


Alhamdulilah jika anda merupakan pilihan ALLAH , tapi jika belum , anda sendiri yang perlu berusaha ke arah itu . 


Ya , anda sendiri , kerana sebenar-benar ketenangan , sebenar-benar kebahagiaan dan sebenar-benar kecintaan antara nikmat yang mahal !


Hari ini ramai yang mencari cinta sebenar . Tapi akhirnya mereka berputus asa kerana cinta mereka terputus di tengah jalan dan bukannya cinta yang sebenar-benarnya cinta . Jawapan bagi masalah ini ialah , mereka tidak mencari empunya cinta yang sebenar ; ALLAH . 


Jika kita mencintai ALLAH , kita pasti memiliki kesemua cinta yang ALLAH wujudkan . Malah , tidak akan wujud rasa kurang cinta pada ALLAH selepas kita menerima cinta lain , malah cinta ALLAH semakin meninggi . Inilah cinta yang sebenar-benar cinta  .


Contoh paling mudah , dengan mencintai ALLAH , secara automatiknya , ia akan membuahkan cinta kepada kekasihnya , Rasulullah SAW . Mulai saat itu , kita akan kenal peribadi Rasulullah SAW . Baginda mencintai sahabat , ibu bapa , haiwan , kanak- kanak dan bermacam-macam lagi . Bertitik tolak dari itu juga , secara tidak langsung , rasa cinta pada ibu  bapa , sahabat , manusia , haiwan , alam sekitar juga bisa di wujudkan .


Nah , inilah cinta yang sebenar . Bermula dari mencintai pemilik cinta ; ALLAH .


Sebenar-benar ketenangan , sebenar-benar kebahagiaan itu wujud jika kita mencari Yang Empunya Kebahagiaan dan Yang Empunya Ketenangan ; ALLAH Ar-Rahman Ar-Rahim .


DIA menanti kita hari demi hari . Setiap hari DIA bagi kita ruang dan peluang untuk mencariNYA . Bagi yang sering melupakan ALLAH , ALLAH tidak pernah meninggalkan mereka . ALLAH masih lagi beri udara , tanpa pernah dikurang pun. Masih lagi di beri rezeki , tanpa pernah terputus . Masih juga ALLAH sambungkan nyawa tanpa henti dan masih lagi di beri pelbagai nikmat tanpa berkira .


Kerdilnya kita , besarnya ALLAH .


Sedangkan kita sering melupakanNYA , namun DIA tidak pernah meninggalkan kita . 


Moga ada manfaat untuk kita semua termasuk saya .  Saya juga melihat bulan seperti kamu , ianya sama , cuma kita perlu letak cinta itu pada DIA , moga kita merasai tempias cinta itu .    

No comments:

Post a Comment