Monday, February 14, 2011

12 Rabiul`Awal , 15 Februari




ALHAMDULILAH !

SYUKUR !

ALLAHU AKBAR !

SUBHANAALLAH !

Alhamulilah , hari ini , sekali lagi , usia saya bertambah . Ya ! dah bertambah , dah semakin tua dah saya ni . Alhamdulilah .

Alhamdulilah , hari ini , genaplah usia saya pada umur 18 tahun mengikut kalendar Islam . Ya ! Saya lahir pada 12 Rabiul`awal 1414 bersamaan 30 Ogos 1993 . So hari ini lah , hari lahir saya .

Moga - moga , dengan adanya nikmat tarikh lahir yang sama dengan Nabi Muhammad SAW , saya dapat merasai , tempias dan percikan hiayah serta barakahnya .
 
"Dengan nabi yang memberi hidayah , aku sambut perjuangan suciMu , berjuang jiwa raga tuk agama , janji taat setia selamanya "

Macam tak percaya pulak , dah bertambah usia saya .

Pada saya , dalam hidup ini , saya memegang satu prinsip yang saya rasa elok kalau di kongsi bersama . Moga moga ia dapat memberi manfaat untuk kita .
 
"Semakin bertambah usia kita , semakin bertambah jarak kita untuk menghadapiNYA "

Saya selalu pesan kat diri saya . Yelah , manusia kan mudah lupa .

Semakin bertambah usia saya , maka semakin bertambah tanggungjawab saya . Tanggungjawab saya pada Islam , pada ayah dan emak , keluarga , ilmu , penulisan , kenalan dan masyarakat . Mereka semua menantikan akan kehadiran saya . Malah , tanggungjawab saya pada diri saya juga dah bertambah .

Ya , kita dilahirkan untuk memimpin .  Oleh itu , kita perlukan kekuatan untuk memimpin diri kita khususnya dan memimpin orang lain amnya . Tambahan lagi , saya anak lelaki muslim , tanggungjawab lagilah berat .

Alhamdulilah , ALLAH , telah memilih saya untuk merasai pelbagai nikmat kurniaanNYA . Maka , bermula dari sekaranglah , usaha untuk mentarbiyahkan diri saya harus dimulakan setelah 18 tahun saya mengembara .

Saya selalu ingat pesan seorang guru saya , " Hidup untuk memberi sebanyak-banyaknya , bukan untuk menerima sebanyak-banyaknya "

Ya , pesanan tu amat membuka mata dan fikiran saya . Kenapa ? Jawapannya mudah , sebab , semua yang saya perolehi adalah dari ALLAH . Tak salah kalau berkogsi kepada semua . Inikah ilmu ALLAH .
 
"Aku tidak mendapat apa yang saya sukai , oleh sebab itu , aku , selalu menyukai apa jua yang saya dapati "

Itulah saya , saya Cuma hanya boleh berusaha , tapi yang boleh menentukan hanyalah ALLAH .

Alhamdulilah , tahun ni , saya sambut ulang tahun kelahiran saya bersama teman saya . Di takdirkan , ALLAH pilih 15 Februari 2011 jatuh pada 12 Rabiul`awal 1432 . Hebat perancagan ALLAH .

Terima kasih juga buat teman saya sebab sedia berkongsi semangat untuk saya membangunkan blog ini . Walaupun , saya baru kenal dengan dia dalam masa setahun , dia banyak ajar saya tentang ukhwahfillah .

Ya ukhwahfillah ! ?Hubungan / Bersahabat kerana ALLAH .

Doakan saya eh , agar terus kuat dalam meneruskan hidup ini serta, tidak patah semangat dalam meneruskan MLM ( Multi Level Marketing ) ILAHI ini .

Moga dipermudahkan urusan dan ALLAH reda akan usaha ini .

Moga ada manfaat untuk kita semua termasuk saya . Terima kasih mak, ayah . Sayang semua !

1 comment:

  1. Assalamualaikum, saya pun rasa bangga dan bersyukur.. Sebab tarikh hari lahir saya sama seperti anda.. 30 August 1993 bersamaan 12 rabiulawal 1414.. hehe :)

    ReplyDelete