Tuesday, February 1, 2011

Mari menjadi seperti hujan !



Mari menjadi seperti hujan !

Penghubung langit dan bumi , 
penghubung hamba dan Rabbi.

Kita selalu melihat , hujan turun . Malah sekarang , ALLAH takdirkan , musim hujan pula di bumi MALAYSIA . Kenapa ?

Diciptakan sesuatu itu untuk manusia berfikir dan disitulah kita dapat melihat akan kekuasaan ALLAH dan sekaligus menilai diri kita yang lemah . Kenapa ALLAH turunkan hujan ? Mungkin sebab rahmat . Mungkin juga sebab peringatan . Mungkin juga sebab kasih sayang ALLAH yang melimpah ruah kepada hambaNYA .

Mari menjadi seperti Hujan , bisa membawa 1001 macam reaksi kepada penerima . Ada yang suka ada yang merunggut . Hujan turun bawa rahmat , bisa menceriakan tanaman dan binatang yang kelayuan . Bisa membersihan kekotoran yang dilakukan oleh tangan-tangan manusia . Bisa juga menghalang kisah jahat manusia yang bertebaran di bumi . Hujan juga bisa menghubungkan yang kaya dan yang miskin .

Hujan turun tanda amaran dari Tuhan . Tanda peringatan amalan yang entah kemana dilakukan . Tanda persediaan awal manusia untuk bertaubat . Dengan hujan , bisa menyebabkan banjir . Bisa menyebabkan penyakit berjangkit juga bisa menghubungkan manusia dengan TUHAN juga sesama manusia .

Mari bersyukur kerana , ALLAH memilih kita menerima nikmat hujan . Ambilah iktibar dari kisah hujan . Selami kalam Tuhan , moga kita ketemuinya .

Moga bertambah rasa kehambaan kita . MARI MENJADI HAMBA!

Moga ada manfaat untuk kita semua termasuk saya .  

No comments:

Post a Comment